Josu Larrinaga es el autor del libro "Euskal musika kosmikoak". Este entretenido libro nos habla de música, de músicos y de sus aledaños. Josu Larrinaga analiza cómo son las diferentes ramas de la cultura euskaldun y nos cuenta por qué son así haciendo un rastreo desde 1960 hasta nuestros días. Aporta datos sobre las influencias que ha tenido la música popular euskaldun en los cambios sociales. No sabemos si lo pregunta o lo asiente. ¿Es la música popular euskaldun reflejo y modificador de la sociedad? La música popular euskaldun refleja y modifica la sociedad.
Este es el índice del libro:
Euskal pop musikaren agerpena
Alan Lomax, Ondarroan
Lomaxek grabatu ezin zuena
Gizarte aldaketa handia hamar urtetan
Erlijioaren karisma politikoa
Kontrakulturaren indarra
Kontrakultura bortitza?
Euskal identitate berriaren etnogenesia
Euskal etnogenesi kontrakulturala
Baga.- Mikel Laboa: txorien xilofonoa
Biga.- Txalapartaren bidaia liluragarria
Irekiera sinbolikoaren xerka
Higa.- Xabier Lete: izarren hautsak zakartutako ahotsa
Orduko gazte eroak
Euskal pop musikaren zabalkundea: folka, rocka eta plaza
Satorren hegemonia?
“Txanpinoiak” saltoka
Laga.- Lertxundiren geografiak
Euskal pop musika eta merkatua
Rockaren etorrera
Boga.- Oskorri eta Arestiren itzal gorria
Tradiziotik elektrizitatera
Rockaren sinfoniak
Sega.- Imanolen komiki transgresoreak
Plaza taldeen patua
Aro baten bukaera?
Euskal pop musika: rise and fall?
Zahi.- Belar hostoak versus anphora hautsiak
Punk mutazioa: milurtekoaren betikotzea
Yoyes Anoetan, “Hertzainak heldu eta denok jarri ziren dantzan”
Krisi ekonomikoa eta demografikoa
Erreformaren eta iraultzaren arteko talka (eta iraultzaileen dispertsioa)
Trantsizioaren kultura (CT) Estatu espainiarrean
“Y Euskadi, el país menos movido...
Baga.- Itoiz eta bide ertzeko popa
Punk, milenioa eta ezaxola
Martxa eta borroka ezkondu zirenekoa
Biga.- Hertzainak: eta egunen batean, Euskadi izango da, lalalalalalalalalala!”
Mugimenduaren arrakalak: punk edo(ta) leninista-militarista izatearen kontraesanak
Higa.- M-ak: abangoardia ukatua (edo ukitua?)
“Martxa eta borroka” framing-a
Erretromanian hondartutako euskal pop musika
Urte loriatsuak bezain odoltsuak Euskal Herrian
Euskal gazteriaren metonimiak
Euskal pop musikaren industria
Laga.- Ingelesez munduan zehar, etxean bide (huts) berriak jorratzen
Aldaketa teknologikoaren menpe edo erretromanian harrapaturik?
Boga.- Eta non dago folka? Trikitilariak, bertsolariak, beleak eta bizardunak
Hedonismo borrokalariaren kiribil (malenkoniatsua?)
Sega.- Kantariak kantua egin: like a rolling stone
Gurasoei harrotu, mundua aldatu, Euskal Herria birsortu... eta gero hau!
Baga: Kontrakulturaren itzala: teknologia, utopia, irekiera sinbolikoa
Biga: Geroari begira, lokiak kale egiten duenean, kultura eta kontsumo deslotu behar direnean
Higa: Etnogenesi kontrakulturala eta punk mutazioa, kultur erakarle arrakastatsuak
Laga: Gurasoei harrotzea, ezin betirako izan
Boga: Musika, soinua, zarata, berriz sailakatu behar
Sega: Euskal pop musikak jarraituko du dirurik ez ematen
Bonus track: Zenbait kontzeptu potolo, ahalik eta azkarren azalduta.
Baga: Giza gogoaren zurrunbiloak, burmuin konektatuak eta marko kognitiboak, framing kolektiboak
Biga: Kulturaren eboluzioa eta epidemiologia, mutazioak eta hibridazioak
Higa: Irekiera sinbolikoa (edota kultura eta boterea)
Laga: Kontrakultura eta kultura popularra
Boga: Pop musika, zertaz ari garen
Bio del autor
Josu Larrinaga Arza (Sodupe, Bizkaia, 1964) es profesor de Antropología social en la UPV de Donostia. Este libro está basado en la tesis de su doctorado. Activista en muchos frentes, estuvo en AEK, en EHNE, fue periodista. Colaborador en Euskal Herria y Bilbo Hiria Irratia.